Ryhti ja hengitys

Julkaistu Julkaistu: Blogi

Ryhti ja hengitys ovat esiintyjän luottotyökaluja, jotka ovat aina mukana. Niitä ei voi unohtaa kotiin. Ryhti ja hengitys tukevat toinen toisiaan ja ovat myös hyvän äänenkäytön peruselementit. Ryhdin kohentaminen avaa rintakehää, jolloin hengitys luonnostaan syvenee ja ääni kulkee vapaammin. Vastaavasti syvä sisäänhengitys ja napakka uloshengitys kohentavat ryhtiä, mikä puolestaan parantaa äänen kantavuutta.

Hengitys helpottaa myös esiintymisjännitystä, koska hengitystä kontrolloimalla saat sykkeesi laskemaan. Viestit tällä tavoin kehollesi, että ei tässä mitään kauheita ole tapahtumassa.

Kokeile hengitystekniikkaa, jossa pidennät uloshengitystä kaksi kertaa sisäänhengityksen mittaiseksi. Aloita esimerkiksi laskemalla sisäänhengittäessäsi kahteen ja hengitä ulos neljällä. Kokeile myös, miltä tuntuu hengitellä 3/6 tai 4/8 jaolla. Älä kuitenkaan pakota itseäsi rytmiin, joka ei tunnu luontevalta. Tarkoitus on, että hengitysharjoituksesta tulee hyvä olo.

Jaa Facebookissa!
Jaa Twitterissä!
Jaa Linkedinissä!
Jaa Pinterestissä!
Seuraa Youtube-kanavaa!
Lähetä linkki kaverille!
ageismi ajanhallinta esiintyminen esitysgrafiikka esitysgrafiikkakoulutus etätyö Evernote Excel Excel-koulutus Instagram iOS itsensä johtaminen kaavio kirjat koulutus kuva Microsoft Office Microsoft Office -koulutus monipaikkatyö muistikirjaohjelma office 365 OneNote OneNote-koulutus oppiminen peliajattelu Pivot-taulukko PowerPoint PowerPoint-koulutus PowerPoint-vinkki presentaatio Prezi Prezi-koulutus sosiaalinen media sparkline sparkline-kaavio Sway sähköposti tietotyö tuottavuus työssäoppiminen uusi työ visuaalinen ajattelu visualisointi webinaari yrittäjyys

Vastaa